BUÉK!/HNY! - Ünnepi Különkiadás 2014 - GFPC (Season 5)

 

Minecraft sorozat 2. rész - Épülazépülaz - (no cam) - GFPC (Season 5)

Hearthstone - Milyen egy bot? - GFPC (Season 5)

 

Goblins vs Gnomes

Az új Hearthstone kiegészítő megjelenési dátuma Dec8/9 (előbbi főleg Amerika, utóbbi Európa & Ázsia) és ennek örömére van egy apró pre-launch event (bocsánat a magyartalanságért), többek között ingyen aréna meccs és a lapok kipróbálása, aki foglalkozik a játékkal nézzen rá. ;)

Ingyen Metro 2033

Ingyenes szekció következik:

A humblebundle 1 éves szülinapja alkalmából az áruházukban ingyen megkapható egy e-mail cím megadásával a Metro 2033, remek kis horror/thriller fps, akit érdekel csapjon le rá, csak 2014.11.08 este 7-ig van (CET).

https://www.humblebundle.com/store

Mass Effect trilógia - Első rész

Hozzáadva a Mass Effect trilógia c. bejegyzéshez a Játékok menüpont alatt.

Mass Effect

A történet 2183-ban játszódik, ahol Shepard parancsnok, egy N7 nevű különleges osztagban levő katona bőrében élhetjük át az elkövetkező, a galaxisunk jövőjét befolyásoló eseményeket. A játék történelme szerint 2148-ban az emberek felfedeztek a Marson egy Prothean adatbázist, ami egy kihalt faj hagyatéka, és egy hatalmas technológiai löketet adott az emberiség számára. A mass effect, ami mondhatni a sötét anyag megfelelője, lehetővé tette emberek számára, hogy implantátumokkal befolyásolják a maguk körüli teret, főleg az elektromágnesességet. Ezen az anyagon alapuló tecnhológia tette lehetővé az űrutazást olyan nagy távolságokra, hogy felfedezték a mass reléket is, melyek a mass effect által a fénynél is gyorsabb utazási formát kölcsönzött használóinak két relé között. Az emberiségnek azonban hamar rá kellett jönnie, hogy vannak nála fejlettebb fajok. Az első találkozás nem az általunk elképzelt, "örömmel fogadnak minket az űrlények"-típusú találkozás volt, hanem sikerült kirobbantani a turiánokkal egy véres háborút 2157-ben, ami végül egy békekötéssel zárult, de van aki még a mai napig őrzi gyűlöletét a másik féllel szemben, ez egyben megtörte azt a tévhitet is, hogy a protiánok voltak az emberiséget megelőző intelligens, űrjáró faj. Shepard parancsnokot választják ki a Normandy, egy csúcskategóriás űrhajó próbarepülésére, amit turiánok és emberek terveztek közös erőfeszítésekkel. A próbarepülés amúgy koránts sem lesz olyan egyszerű mint ahogy remélték, úgy tűnik visszatér egy régi erő, ami az egész galaxis sorsát veszélyeztetheti. A történetről többet nem írnék, mert a tudatlanság áldásával már az első fél órában is megannyi meglepetés vár ránk, hogy nem létezik egy határ, amin túl spoiler lenne, szinte az egész játék az.

A játékmenet kedvéért és azért, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő főszereplőt, a játék elején saját kedvünk szerint válaszhatunk arról, hogy Shepard férfi vagy nő legyen, egy előre, vagy egyedileg elkészített arca legyen, honnan származzon, illetve hogy a 2176-ban kezdődő Skyllian Blitz-nek keresztelt, az emberiséget ért, mondhatni háború során - ami alatt krogenek és batáriaiak támadtak meg emberi kolóniákat - milyen tettet hajtott végre, végezetül pedig megválaszthatjuk hősünk kasztját is, ami a harc jellemét befolyásolja, 3 fő irányág van, fegyverhasználat, biotika és technológia, ezeket és ezek variációit választhatjuk, de legfeljebb 2 ágat egyszerre. A játék rendelkezik a tipikus szerepjátékos jellemvonásokkal, azaz karaktereink szinteket léphetnek és új képességeket tanulhatnak meg, új felszereléshez juthatunk, és a játék folyamán döntéseket hozhatunk.

Maga a harcrendszer egy third-person shooter, azaz karakterünket távolról, jelen esetben a háta mögül, kicsit oldalról látva irányíthatjuk és lövöldözhetünk vele. A harcok során fedezékbe húzódhatunk, védelmi és támadási képességeket használhatunk, illetve különböző típusú fegyverekkel támadhatunk ellenségeinkre. Itt talán a legjobb megemlíteni a 6 kaszt különböző játékmódját, az adeptus, miközben főleg pisztollyal lő, különböző biotikus képességeket használ, úgy mint az ellenfél hátralökését, pajzsaik vagy életük rongálását azzal, hogy egy erős lefelé húzó erőteret tesz az ellenfél köré, vagy időnként egy miniatűr fekete lyukhoz hasonló, mindent magába húzó szingularitást hoz létre. A mérnök különböző technológiai kütyüket, pajzsokat, elektromos túltöltést, zárfeltörést és még sok mást tud használni, míg a katona az összes fegyverfajtában jártas, így könnyen használva a pisztolyokat, mesterlövész puskákat, sörétes puskákat, gépkarabélyokat. A harci adeptus, beszivárgó és az őrszem ezeknek a keresztezései, első a pisztoly mellett sörétessel, illetve biotikus erőkkel küzd, második mesterlövész puskát kap a mérnök eszközei mellé, harmadik pedig a mérnök és a biotikus képességeit ötvözi.

A döntéshozatalok a szerepjátékok kategóriájában elég forradalmira sikerültek, ez lett ugyanis az első sikeres olyan játék, ahol a játékos karaktere beszél, a kiválasztott, természetesen rövidített párbeszéd opciók során. Tehát egy párbeszéd, ha belekeveredtünk, vagy elindítottuk, úgy néz ki, hogy akivel beszélünk mond valamit, ezután középen, a képernyő alján megjelenik egy kis kör, ahol választhatunk pár szóban összeszedett válaszok közül, amiket majd a karakterünk hosszabban kifejt. A döntések nagyon fontosak, ugyanis a trilógia folyamán a játék elmenti a komolyabb választásainkat, és a játék folyamán, illetve a további játékokban ezek következményeit viszontláthatjuk, legyen szó egy csúnyább beszólásról, vagy életek megmentéséről.

Ha mindez nem lenne elég, hozzánk vágnak egy szabadon bejárható és felfedezhető galaxist, természetesen a sajátunkat, azaz a Tejútrendszert, rengeteg mellékküldetést, egy fejlett "Marsjárót" a bolygók felfedezéséhez, aminek a neve egyébként Mako, és egy olyan zseniálisan összefüggő, felépített világot, hogy az apró játékmeneti hibáktól eltekintve, nem igen lehet belekötni, és ami a legjobb, hogy nem is akarunk, annyira magával ragad a világ.

Nehéz tehát megmondani, hogy mi teszi a Mass Effectet minden idők egyik legkedveltebb sci-fi világává, megpróbálok tehát kifejteni annyi pontot, amennyit csak tudok:
- egy brutálisan részletes világ: az említett fajokon kívül legalább még 3x ennyi fajjal találkozhatunk a játékok során, ha nem többel, mindegyiknek megvannak a maguk kultúrái, szokásaik, és sikerült elég különbözővé tenni őket ahhoz, hogy a sok faj ellenére is érdekesek maradjanak például Star Wars világával szemben, ahol a fajokat rendszerint csak a kinézet választja el. Minden terület, főleg a központok gyönyörűen vannak felépítve, és csak úgy árad belőlük az egyszerre futurisztikus, mégis emberközeli érzés.
- szerethető csapattársak, és még szerethetőbb főszereplő: szabadidőnkben és bevetések alatt megismerhetjük csapattársainkat, osztozhatunk nézőpontjukon, segíthetünk rajtuk, illetve egy kis románc is beleférhet a galaxis megmentésébe. Megannyi érdekes és többé-kevésbé szerethető karakterrel találkozunk, akikre idő alatt barátként, riválisként, családtagként tekinthetünk, és az sem utolsó szempont, hogy az általunk irányított főszereplő karakter egy karizmatikus vezető személyiség, akinek mindig meg kell bírkóznia a nehéz feladatokkal, döntésekkel, viszont ezek kivitelezése rajtunk múlik, ugyanis lehet paragon illetve renegát utat követni, a különbséget talán úgy lehet legjobban szemléltetni, hogy amíg a paragon érvelni próbál egy terroristával, addig a renegát szétlövi a fejét.
- történet, mellékküldetések: habár ez beleférne a részletes világba, nagyon fontosnak tartom kiemelni milyen odafigyeléssel és részletességgel készült a játék története és a küldetéseink, ha szeretnénk, több mint 48 órányi tartalom található a játékban, aminek a "kocsikázás" a legkisebb része, brutális mennyiségű tartalom van benne és nagyon jól meg van húzva a vonal a fontos és a jelentéktelen feladatok között, a fő történetszáltól pedig feláll a szőr az ember hátán.

Összefoglalva tehát aki szereti megmenteni az egész ismert univerzumot, az ne keressen tovább, jobb esélyt erre sci-fiben nem talál. A Mass Effecttel a BioWare fejlesztőcsapatnak sikerült egy olyan világot felépítenie, ami már az első részével is lekörözte pár kivétellel az ismert sci-fi világokat, és ennek mi is a részesei lehetünk.

Végezetül pedig nem állítom, hogy tökéletes a játék, a harcrendszer még viszonylag kiforratlan, és a csapattagjainknak az elkövetkezendő részekben fogunk jobban örülni, lehetséges, hogy akit nem fog meg azonnal, jobban jár, ha az első résznek csak a fő történetszálát viszi végig, átviszi a mentését a második részbe, és onnan folytatja, lehet, hogy azzal a lendülettel kijátssza a trilógiát, de szinte garantáltan újrakezdi majd azért, hogy jobban megismerhesse a Mass Effect világát.

Kritizátor

Egy kollégám felkérésre írok majd pár cikket a http://akritizator.blog.hu című weboldalra, ezeket jószerével itt is hozzáadom majd az aktuális játékokhoz a Játékok menüben.

Humble Halloweekly Bundle

Nem fogok gyakran a humblebundle-ről írni, de akkor ezt most megteszem. Aki nem hallott még róla, egy fantasztikus kezdeményezés. Az oldal címe http://www.humblebundle.com és ami szuper benne, hogy hatalmas segítség a jótékonysági szervezetek számára. A koncepció az, hogy kiadók felajánlanak játékokat, amiket bizonyos összegekért meg lehet venni, ez általában úgy néz ki, hogy van mondjuk 8-10 játék, ebből aránylagosan 1 néha ingyen van, 3-4-ért 1 dollárnyit kell fizetni, +2-3-ért az átlagnál többet kell fizetni, a maradéknál pedig egy fix összeget vagy többet kell fizetni, természetesen visszamenőleg megkapunk mindent, tehát aki kifizet mondjuk fix összeges 15 dollárt, az megkapja az összes játékot. Ez természetesen nem a max, bármekkora összeget fel lehet ajánlani a jótékony célokra, és most jön az egyik legszebb dolog az egészben, a felajánlott összegből mi dönthetjük el, hogy kiket milyen mértékben támogatunk, ebből leggyakrabban kaphat a kiadó/fejlesztő cég, a jótékony szervezetek, illetve maga az oldal, hogy fenntarthassák magukat, de előfordul, hogy a kiadó nem kér semmit, így volt ez például anno az origin-es bundlenél is. Mindent összevetve tehát egy remek kezdeményezés, és igaz, hogy ez így nem teljesen őszinte jótékonykodás, de tény és való, hogy hatalmas összegek jutnak így a jótékony szervezeteknek, véglegesen egyszerre jófejek az emberek és a kiadók is. - Kitérő: Néha a kiadók saját maguktól is egyébként jótékony célra ajánlanak fel egy bizonyos vásárlásból befolyó összeget, például a Blizzard rendszerint egy-két pet után befolyt összeget ajánl fel, ezeket is lehet követgetni. - Összegezve tehát mindenkinek ajánlom az oldal felkeresését, úgy érzem ez egy nagyon jó kezdeményezés, és úgy tűnik a fénykorát éli. :)

Linkek

varezcraft
pillanatok
zsurzsidev
gekkanimations

GFPC

A GFPC hivatalos weboldala

Az oldal tartalma: videók, leírások, fórum

Bemutatkozás: Üdv! Afthraste vagyok, a GFPC készítője. Azért kezdtem bele a videózásba még anno, mert szeretem megosztani a véleményem másokkal. Próbálok minél széleskörűbb, de aktuális lenni a videók tartalmát illetően, de amelyik játék nem fog meg arról általában nem készítek videót, sablon "jó ez meg az, de van benne ami rossz" bemutató van bőven, így általában vagy arról van videó amiről a közösség szeretne, vagy ami érzelmileg megfog, legyen az pozitív vagy negatív irányú. Legfőbb értékeknek a szeretetet, az emberséget, a tiszteletet, a becsületességet és az igazságot tartom. Időközben a GFPC-t mint médiumot lezártam, a videók továbbra is elérhetők a weboldalon. Szerintem ennyi elég is volt rólam, köszönöm, hogy elolvastad ezt a pár sort, további szép napot!

Adatvédelmi nyilatkozat